Een initiatief van: Edventure

Login voor leden 0

Dyslexiezorg ONL scoort wederom hoge ogen bij cliënten


Gemiddeld geven ouders een 8,2 voor de dyslexiezorg aan hun kind

Onderwijszorg Nederland (ONL) heeft voor het vierde jaar op rij een zeer hoge cliëntbeoordeling gekregen voor de behandeling van dyslexie. Dit blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek dat in opdracht van EDventure door Parantion is uitgevoerd onder 670 cliënten. Directeur Annemarie Kaptein is zeer trots op dit resultaat en ziet zich gesterkt in de ONL-werkwijze ‘het kind centraal’.

“Onze onderwijsadviesbureaus werken gezamenlijk continu aan het verbeteren van de kwaliteit van hun dyslexiezorg. Dat doen ze heel nadrukkelijk samen met kinderen en ouders. Zij kunnen namelijk het beste aangeven wat hen helpt en motiveert hen beter te leren lezen en spellen. Het geeft veel voldoening om te zien dat onze leden daarin slagen. De waardering van ouders is bovendien een belangrijke inspiratiebron voor doorontwikkeling en innovatie van het ONL-zorgpad. De komende paar jaar staat dat ook expliciet in het teken van het transformeren van de jeugdzorg.

Vanaf 2015 worden namelijk gemeenten verantwoordelijk voor dyslexiezorg. Dat gaat mogelijk grote gevolgen hebben voor de organisatie van de dyslexiezorg en de aansluiting op het leesonderwijs. Het kussen wordt dus flink opgeschud. Dat is ook goed. Het houdt ons scherp om onze zorg nog verder te verbeteren, om te zoeken naar nieuwe en slimme wegen om dyslexiezorg toegankelijk en betaalbaar te houden, en om onze expertise en ervaring nog optimaler in te zetten. Volgend jaar wordt een spannend jaar, maar één ding staat vast: we gaan voor een cliëntbeoordeling die dit jaar overtreft”, aldus Annemarie Kaptein, directeur ONL.

ONLOver ONL
Onderwijszorg Nederland (ONL) is een landelijke coöperatie van adviesbureaus van EDventure en biedt gespecialiseerde landelijke zorg bij diagnose en behandeling van (ernstige) dyslexie bij kinderen. ONL heeft gespecialiseerde orthopedagogen en psychologen in dienst die dagelijks intensief en geïntegreerd samenwerken met scholen, ouders, kinderen en zorgverzekeraars. In de dienstverlening van ONL staat het individuele kind centraal. Alle ONL-leden dragen het Keurmerk Onderwijsadvies en hebben een ISO-certificering en een Cedeo-erkenning.